3 Λάθη που δεν πρέπει να κάνετε.

3 Λάθη που δεν πρέπει να κάνετε.

Αν μη τι άλλο η κατάτασταση στη χώρα μας είναι περίεργη. Κάποιοι τη χαρακτηρίζουν δύσκολη, άλλοι “μέτριας” δυσκολίας και κάποιοι βλέπουν ευκαιρίες (;).

Ας δούμε λοιπόν τα πράγματα με απλή λογική.

Σε αυτή την κατάσταση έχουμε 2 επιλογές :

  1. Να κάνουμε ό,τι μπορούμε.
  2. Να μην κάνουμε τίποτα ή με άλλα λόγια να “περιμένουμε”. Καλώς ή κακώς η αναμονή δεν παράγει κάποιο αποτέλεσμα οπότε θεωρούμε οτι παράγει ένα “τίποτα”.

Μπορώ να καταλάβω γιατί αρκετοί επιλέγουν την αναμονή. Πεσμένη ψυχολογία, ανασφάλεια, διαφύλαξη των χρημάτων και αρκετοί ακόμα λόγοι οι οποίοι φαίνονται να ισχύουν. Φράσεις όπως “Ποιός θα αγοράσει τώρα tablet; ταξίδια; κοσμήματα; κ.ο.κ” ακούγονται συνεχώς και έχουν κάποια βάση. Αναρωτιέμαι όμως τι γίνεται με αυτά τα μαγαζιά που συνεχίζουν να γεμίζουν ασφυκτικά; Πήγα στο Juicy Grill στο Χολαργό και όχι μόνο ήταν γεμάτο, αλλά είχε και 6 παρέες που περίμεναν. Πελάτες μας ενημερώνουν οτι κομμωτήρια και μανικιούρ / πεντικιούρ δεν έχουν ελεύθερες ώρες για ραντεβού. Μπαρ ασφυκτικά γεμάτα. Χρήματα λοιπόν έχουν οι καταναλωτές απλά είναι προσεκτικοί στο πού θα τα δώσουν.

Το θέμα λοιπόν είναι πώς θα πείσουμε τους καταναλωτές να εμπιστευτούν σε εμάς τα χρήματά τους. Συνεπώς οι ενέργειες θα πρέπει να είναι αυτές που βοηθούν σε αυτη την κατεύθυνση. Παρατηρούνται λοιπόν τα εξής λάθη:

1ο Λάθος – Μη οργανωμένη μείωση των εξόδων

Οι περισσότερες αν όχι όλες οι εταιρείες, κινούνται μόνο στη λογική της μείωσης των εξόδων με το σκεπτικό της “προσαρμογής” στην κατάσταση. Είναι λογικό σε ένα βαθμό και πρέπει να γίνει.

Το μεγαλύτερο λάθος είναι οτι δεν σχεδιάζουν τη μείωση των εξόδων με γνώμονα την ανταλλαγή που έχουν αλλά με απόλυτα νούμερα.

π.χ. Αυτό μας κοστίζει 10.000 άρα το σταματάω. Λάθος. Κοστίζει 10.000 αλλά τι φέρνει πίσω;

Σταματούν την κανονική τους λειτουργία για να προσαρμοστούν και να περιμένουν. Απολύουν υπαλλήλους, μειώνουν τους μισθούς, σταματούν τις επιτυχημένες ενέργειες στο βωμό της εξοικονόμησης χρημάτων.

Αποδέχονται οτι δεν μπορούν να κάνουν τίποτα για να αντιστρέψουν την κατάσταση παρά μόνο να προσαρμοστούν και να ελπίζουν οτι θα φτιάξουν τα πράγματα.

Συμβουλή: Εσείς φέρατε την εταιρεία σας στο απόγειό της και εσείς θα την ξαναφέρετε εκεί. Αρκεί να συνεχίσετε αυτό που κάνετε προσαρμόζοντας την σε λογικά πλαίσια στις συνθήκες της αγοράς και έχοντας πλήρη επίγνωση της απόδοσης των εργαζομένων σας.

2ο Λάθος – Καθόλου διαφήμιση

Σε τέτοιες περιόδους έχουμε μειωμένες διαφημιστικές ενέργειες σαν αποτέλεσμα της μείωσης των εξόδων.

Ανεξαρτήτως κατάστασης, το αποτέλεσμα της μη διαφήμισης καταλήγει σε μη πώληση. Είτε έχουμε κρίση, είτε έχουμε μουντιάλ, είτε έχουμε παγκόσμιο πρωτάθλημα ενόργανης το αποτέλεσμα είναι το ίδιο. Μειωμένες πωλήσεις.

Έχει διαβάσει κανείς κάποιο βιβλίο να λέει “Η διαφήμιση χρησιμεύει μόνο όπου υπάρχουν χρήματα στις τράπεζες και μόνο σε περιόδους ανάπτυξης της οικονομίας” ή κάτι του στυλ : “Η διαφήμιση δεν λειτουργεί όταν υπάρχει κρίση.” ;

Εάν κάποιος το έχει διαβάσει αυτό να με παραπέμψει στην πηγή να εξετάσουμε την εγκυρότητα. Βέβαια θα πει κάποιος είναι “κοινή λογική”. Μπορεί, αλλά το δοκιμάσατε; Εφαρμόσατε τις αρχές της αποτελεσματικής διαφήμισης και αποτύχατε; Κάνατε διαφήμιση με βάσει το τι θέλατε να πουλήσετε ή με βάσει το τι θα ήταν πρόθυμος να αγοράσει ο καταναλωτής αυτή την περίοδο; Προσαρμόσατε τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας στην τρέχουσα κατάσταση; Φτιάξατε ένα στρατηγικό – διαφημιστικό πλάνο; Μήπως αποτύχατε στην ιδέα και μόνο να προσπαθήσετε;

Νομίζω, καταλαβαίνετε τι θέλω να πώ.

Αν φτιάξει η κατάσταση στην αγορά θα είστε ένα βήμα μπροστά, εάν πάλι δεν φτιάξει θα έχετε ξοδέψει μερικά ευρώ που θα ξοδεύατε ούτως ή άλλως με τον ένα ή τον άλλο τρόπο με βάσει αποφασίσουν οι κυβερνώντες. Η διαφήμιση είναι επένδυση δεν είναι “σπατάλη”.

Συμβουλή: Ξεκινήστε τη διαφήμιση άμεσα. Προσαρμόστε τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας να είναι πιο προσβάσιμα και πιο εύκολο να αγοραστούν από τον κόσμο (π.χ. με πιστωτικές κάρτες) και γνωστοποιήστε τα κάνοντας ειδικές προσφορές ειδικά για την περίοδο. Πάρτε παράδειγμα τους μεγάλους της αγοράς. Είναι το 1ο πράγμα που έκαναν (βλ. Aegean Airlines). Επίσης μπορείτε να πετύχετε πολύ καλές συμφωνίες είτε σε επίπεδο προ-πληρωμών είτε σε επίπεδο τιμών. Όσο λιγότεροι διαφημίζονται τόσο χαμηλότερο είναι και το κόστος της διαφήμισης.

3ο Λάθος – Πεσμένο ηθικό

Κανείς δεν μπορεί να είναι χαρούμενος με όσα συμβαίνουν. Είναι καθήκον σας όμως να διατηρήσετε το ηθικό των υπαλλήλων και το δικό σας ψηλά.

Γνωρίζετε κάποια ομάδα στην ιστορία της ανθρωπότητας να πέτυχε κάτι σπουδαίο όντας δυστυχισμένη; Όντας μίζερη; Χωρίς ηθικό και με την πεποίθηση οτι “Τίποτα δεν μπορεί να γίνει γι’αυτό”;

Ανεβάστε το ηθικό των υπαλλήλων σας. Κάντε meetings, δώστε τους οδηγίες, μαζέψτε την ομάδα και παρουσιάστε τους το σχέδιο για να βγάλετε την εταιρεία από την κατάσταση αυτή. Κάντε τους να καταλάβουν οτι είστε μία όμαδα και οτι πρέπει να δουλέψετε όλοι μαζί  και αναπτύξτε τις σχέσεις σας τώρα που έχετε περισσότερο ελεύθερο χρόνο.

Το 1ο πράγμα που θα σκέφτονται είναι οι απολύσεις. Στρέψτε την προσοχή τους στο πλάνο σας για να βγεί η εταιρεία από την δύσκολη κατάσταση. Δεν είναι ώρα για εσωστρέφεια είναι η ώρα της ομαδικής δουλειάς και της ομαδικότητας. Η εταιρεία σας χρειάζεται έναν ηγέτη με ανεβασμένο ηθικό. Δεν υπάρχει καταλληλότερη στιγμή από σήμερα για να το κάνετε πράξη.

Εάν σκέφτεστε πώς θα “γλιτώσετε” μάλλον εναποθέτετε τις ελπίδες σας στις επιλογές της κυβέρνησης.

Εμείς σας προτείνουμε να κλείσετε την τηλεόραση, να εξωστραφείτε, να βγείτε από τα καθημερινά μικρό-προβλήματα και να αρχίστε να βλέπετε τα πράγματα από μια εξωτερική άποψη. Σκεφτείτε πώς θα κάνετε τα πράγματα να πάνε καλά και ποιές ενέργειες έφεραν την επιχείρησή σας σε αυτή την καλή κατάσταση και συνεχίστε σε αυτή την κατεύθυνση.

Τότε θα πετύχετε με σιγουριά χωρίς να στηρίζεστε στις αποφάσεις κανενός. Ο,τι είναι να γίνει θα γίνει ανεξάρτητα με το αν η τηλεόρασή μας θα είναι ανοιχτή ή κλειστή.

Καλή επιτυχία.

arapogiannis
g.arapogiannis@gmail.com